X3, R’a göre Anadol
Yunan bizim için çok güzel geçti, istediğimiz sonucu elde ettik. İlk gün çok sıkıntı yaşadık, iki kere lastik patlattık ve hayli zaman kaybettik. İkinci gün lastik patlatmamak için çok dikkat ettik. Lastiklerimiz zor yetişti. Yunan etapları çok uzundu ama ben alışığım böyle uzun etaplara. Fakat, farklı bir sorun oluştu bizde, lastik patlatınca yavaş araçlar da geçti bizi. Yakıt konusunda ise bir sorun yaşamadık ama ucu ucuna yetti, sıfıra sıfır gidiyor araç. Startta dolduruyoruz, finişte bir daha dolduruyoruz. Yunan etapları taş ve topraktı, kaygan zemindi. Bizim Baja’ların benzeriydi. Çanakkale’nin karakterine çok benzer ve hızlıydı. Geçen seneki ile hemen hemen aynıydı diyebilirim, çok az farklılıklar vardı. Ulusalda yarışa olan kayıt çok değildi ama gelenlerin hepsi çok iyi ekiplerdi. Daha fazla Türk ekibi katılacaktı, ama Ali’nin (Çetin) son anda işi çıktı, Mert’in (Becce) aracında sorun oldu gelemedi. Benim yeni aracım ise freni, yürümesi, dengesi açısından muhteşemdi. X3, R’ın yanında Anadol gibi oldu. R’ı da kısa sürede T4 yapacağım. Yunan’da SSV’de ilk 3 araç Maverick R’dı, sonra X3’ler vardı sonrasında ise otomobiller.
Yarışta çekiştiğimiz Yunanlı rakibim ilan edilen ilk klasmanda birinci görünüyordu ve aramızda sadece 4 salise fark vardı. Organizasyon, etaplardaki hız kontrol tabelalarını yanlış işaretlemişti. Buna itiraz edince, tüm cezalar silindi. Organizasyon hatasıydı. Biz, hız sınırlarına çok dikkat ettik. Son etapta finişe gelirken gazı bıraktım, keşke bırakmasaydım, 4 salise fark da olmazdı. Sonuçta kazanmış olmak, gidip gelmemize değiyor. Ben, 2’nci olmaktan yana hiçbir zaman mutlu olmadım, olmam da. Aslında ben Yunan’a aracı denemek için gitmiştim. 3’ncü olsaydım da bir dert değildi, R’ı test etmek için gitmiştim. Güzel bir araç olduğunu test etmiş olduk. R’ı T4 yapıp yapmamak öncesinde denemek istemiştim, yarış sonrasında T4 yapmaya karar verdim.
Bu yıl programımıza uyacağız, biri Çanakkale’de olmak üzere toplam dört Avrupa yarışımız kaldı, onlara katılacağız. Türkiye’deki Baja’ları takip edeceğiz. Bence bu sene Türkiye Baja Şampiyonası çok güzel olacak. Konuştuğum herkes katılacağını söyledi. Bir de yeni katılım olacak. Bu arada eğer gidebilirsem, bu sezon 21-3 offroad’a da gideceğim. Çünkü, Türkiye’de yarışların arası çok uzak, bizler arabalardan soğuyoruz. Bu yüzden heyecan ve antrenman olsun diye bir iki offroad yapmayı düşünüyorum. Ofrroadlar da aslında çok zevkli, Baja’ya göre çok kısa ve bizim pek alışık olmadığımız bir format ama bence antrenman için çok güzel. Yunanistan’daki yarışta rekabet yüksekti, zaten aksi düşünülemez. Dünya Kupası yarışı olduğu için çok büyük ekipler vardı. Sayıca azdı ama özdü, öyle söylemeliyim. Yunan yarışından aklımda ‘4 salise’ kaldı. Yarıştan döndükten sonra eşimiz dostumuz çok aradı, kendileri kazanmış gibi sevindiler. Hepsine çok teşekkür ediyorum. Onlar kazanınca ben seviniyorum, ben kazanınca onlar seviniyor. Sonuçta hepimiz bir takımız. | 31 Mayıs 2024 : 07.20