Akyüz hedef büyüttü
2022 Türkiye Baja Kupası 1’ncisi İsrafil Akyüz yeni sezonda hedef çıtasını yüksek belirledi. Akyüz, ajansa yaptığı açıklamada 2024’de hedefini FIA Baja Şampiyonası’nda podyum olarak seslendirdi. 2023 Sezon sonrası görüşlerini ifade ederken yeni sezonun tamamlanan sezondan daha güzel olacağını ileri süren İsrafil Akyüz’ü yılın son cumartesi Çavuşbaşı’ndaki garajı Maceraist’te aracının hazırlıkları ile uğraşırken bulduk. T4 şaseli X3 RS Turbo’sundaki bakımları ile bizzat ilgilenen İsrafil Akyüz, aracın turbosunu yenilediklerini ama motoru henüz gelmediği için değiştiremediklerini söyleyerek “yeni motor şubat ayında gelecek, onu da yenileyeceğiz. Yürüyen aksamları yeniliyoruz. Kısacası aracı sıfırlıyoruz” dedi. 2023 Sezonunun çok güzel geçtiğini ve çok keyif aldığını söyleyen başarılı sporcu, 2024 sezonu için de “daha da güzel olacak” derken, temennisini şu sözlerle destekledi; “bir kere, çok kalabalık olacak. Yeni yarışçılar gelecek.” 2023’te yeni gelen çok sporcu olmaması şaşırtıcı bulduğunu gizlemeyerek, 2023’de ilk kez düzenlenen Türkiye Baja Şampiyonası’nda ‘ilk’ Türkiye Baja şampiyonu olamamasını “sağlık olsun, şampiyon ise bir arkadaşımız oldu. Biz, önümüzdeki sene oluruz inşallah. Elimizden geleni yapacağız” diyerek yorumladı.
Yeni sezonla ilgili düşüncelerini açıklarken sözlerine “FIA’da bir şeyler yapmak istiyorum” cümlesiyle başlayan İsrafil Akyüz Dünya Baja Şampiyonası’na gitme niyetini ilk kez açık etti ve Yağız Birinci ve Mert Becce ile de bu konuda görüşeceğini ve ortak bir program yaparak hep beraber giymeyi düşündüğünü ifade etti. Akyüz, Avrupa Baja Şampiyonası’nın sekiz ayağından en az beşine gitmek istediğini, İspanya ve Portekiz bajalarının da programa dahil olduğunu sözlerine ekledi. Yeni sezonda hedefini podyumda bitirmek diye ifade eden İsrafil Akyüz, “ben her yerde birincilik için yarışıyorum. Hiçbir yerde ikincilik için yarışmadım yarışmam, elimizden geldiğince”dedi. Maverick X3’ün R spec aracını “efsane” olarak tanımlayan İsrafil Akyüz, “çok güzel yapmışlar. Kendime de alacağım ama henüz regülasyonları tamam değil. Avrupa için 2025’te kullanırız. 2024’te belki Türkiye’de kullanabilirim” dedi ve yeni sezonla ilgili planlarını açıklarken de 2024’te arabasını en az iki ay Dubai’de bırakacağını söyledi. 2024’de 1.5 ay içerisinde üç yarışın yapılacağı ortadoğuda Dubai, Katar ve bir yarış daha olduğunu işaret eden İsrafil Akyüz, Dünya Şampiyonası’nın o bölgede 45 gün içinde üç yarışı olacağını ve getir götür yapmak yerine aracı Dubai’de bırakacağını ama yerel bir servis ile çalışmak yerine kendi servislerini yine kendilerinin vereceğini söyledi. “Başka servislere güvenemeyeceğine” işaret eden İsrafil Akyüz, 2024’de FIA rakiplerinin henüz tam olarak belli olmadığını belirten “ama rakipler felaket. İnşallah 2024’te yakından göreceğiz” diye konuştu.
Baja’nın Türkiye’deki gelişiminin hızını kesmeyeceğini, aksine daha da ivme kazanacağını ileri süren İsrafil Akyüz, daha çok yarışçı geleceğini yineleyerek farklı bir konuya da parmak bastı ve “bence, yarışçılar çok memnuniyetsiz. Kulüpler de çok emek harcıyorlar. Yarışçılar bunun değerini pek bilmiyor. Her şeye itiraz ediyorlar. Bu, ülkemizde yeni gelişmekte olan bir branş. Tabii ki hataları olacak ama zamanla düzelecek olan şeyler bunlar. Kulüpleri güzel bir dille uyarmak varken, bence, kötü bir dille uyarıyorlar. Kulüpler de bu konuda çok şikayetçiler” dedi. SSV’lerin ralli ve rallikroslara da dahil edilmesi gerektiğini savunan İsrafil Akyüz, “ama nedense almıyorlar oysa SSV’ler otokros ve rallilerde çok güzel yarışırlar” diye konuştu. Baja’da bir sezonda çok az yarış yapıldığına dikkat çeken İsrafil Akyüz, toplam dört yarış olduğunu ve herkesin yurt dışında katılacak yarış aradığını ileri sürdü. | Aydın Hoşgör, Ralli Ajansı, 31 Aralık 2023 : 13.00